Na co zwrócić uwagę przy wyborze hotelu?

banner

Na wakacje wyjeżdżamy po to, by odpocząć od codzienności, oderwać się od zmartwień i trudności. Pomaga w tym zmiana otoczenia i rytmu dnia oraz dobre towarzystwo. Jeśli urlop spędzamy w hotelu, często przykładamy duża wagę do jego wyboru. A na co zwracają uwagę inni turyści?

Internet skarbnicą wiedzy

Na rynku turystycznym działa wiele sieci hotelowych, hosteli, schronisk turystycznych, domów na wynajem i prywatnych kwater. Często trudno zdecydować, jakie miejsce będzie najlepiej odpowiadało naszym potrzebom. W takich wypadkach zasięgamy opinii rodziny i przyjaciół, przeglądamy też w internecie opinie dotychczasowych klientów. Większość obiektów noclegowych ma strony internetowe, na których publikuje zdjęcia, filmy i cenniki. Jeśli planujemy pobyt w konkretnej miejscowości, możemy przejrzeć niektóre z nich. Kiedy jednak jesteśmy dopiero na etapie planowania wczasów, będzie to niezwykle trudne zadanie.

W takich chwilach warto wiedzieć, jakim budżetem wakacyjnym dysponujemy i jaką jego część chcemy przeznaczyć na noclegi. Weź pod uwagę również długość urlopu i czas, który możesz poświęcić na dotarcie do celu. Zanim zdecydujesz się na konkretny obiekt, sprawdź, jak oceniają go klienci na międzynarodowych portalach. Albo udaj się do biura podróży, którego pracownicy dobiorą ofertę dopasowaną do twoich potrzeb.

Zmiany po pandemii

Grupa hotelowa Accor zapytała swoich klientów, na co zwracają uwagę przy wyborze hotelu na urlop. Ranking został opublikowany na początku 2022 roku, dlatego uwzględnia zmiany w podejściu turystów po pandemii koronawirusa.

Prawie jedna trzecia ankietowanych (31%) oczekuje jasnych wytycznych w kwestii BHP i higieny sanitarnej. To z pewnością jedna z dziedzin, której przed 2020 rokiem nie braliśmy pod uwagę. Prawie tyle samo ankietowanych oczekuje elastyczności w zakresie odwołania i przesunięcia rezerwacji, a 23% oczekuje szerokiego wachlarzu płatności zbliżeniowych. Ankietowani, którzy podróżują do popularnych (i tańszych) hosteli, oczekują, że będzie w nich mniejsze obłożenie turystów. 17% badanych liczy na wzrost hotelowej technologii, dzięki której zminimalizują kontakt z personelem i innymi gośćmi, a 16% planuje zmniejszyć liczbę podróży lotniczych. Również 16% szuka ofert i rezerwuje wakacje online, a 10% chciałoby możliwości dawania napiwków obsłudze w innej formie niż gotówkowa.

Odpowiedź na oczekiwania

W jaki sposób firma odpowiada na potrzeby swoich klientów? Po wybuchu pandemii uruchomili standard obsługi ALLSAFE, który wprowadza rygorystyczne standardy czystości oraz procedury, które odpowiadają na potrzeby gości. Na bieżąco przeprowadzane są audyty weryfikujące jego stosowanie. W hotelach sieci dokładnie czyszczone są powierzchnie tapicerowane i dywany, a pościel jest prana i impregnowana w wysokiej temperaturze i przy użyciu środków antybakteryjnych. Zarządcy hoteli przykładają dużą wagę do przestrzegania lokalnych restrykcji, np. zachowania dystansu społecznego. Dodatkowo, przez zmianę wyłączników światła na bezdotykowe, wprowadzenie zbliżeniowych opcji płatności, a także zastosowanie specjalnego urządzenia do zameldowania i wymeldowania klientów, zminimalizowano niepotrzebny kontakt z hotelowymi powierzchniami.

Wprowadzone zmiany dotyczą także kwestii zdrowotnych. Na bieżąco kontrolowany jest stan zdrowia i temperatura personelu, wszyscy pracownicy przechodzą kompleksowe szkolenie BHP. Sieć troszczy się o zdrowie turystów również poprzez umożliwienie skorzystania z bezpłatnych teleporad. Usługa uwzględnia kilka języków oraz szczególne potrzeby zdrowotne. Dobrze przeszkolony personel daje gościom poczucie bezpieczeństwa, ponieważ przykłada dużą wagę do poszanowania potrzeb i wrażliwości gości.

Okazuje się, ze pandemia zmieniła także nasze podejście do wyboru hotelu. Większą uwagę zwracamy dziś na czystość i higienę oraz ściśle określone zasady BHP. Dzieje się tak zapewne w większości dziedzin naszego życia, co należy uznać za dobrą tendencję.

banner
Nasi konsultanci dbają o wasze zadowolenie

Tagi:

Zobacz inne artykuły: